Jump to content
ET4FUN Taistelukoulu
Sign in to follow this  
viper

Päevitystä.

Recommended Posts

Veronpalautukset on tulossa ja BF3 pyörii nykyisellä näyttiksellä nihkeästi. Eli poika hommaa uusia palikoita. Tällä hetkellä olis ajatuksena täräyttää käyttis SSD:lle ja vaihtaa näyttis "hieman" modernimpaan.

tollaset löyty Jimm`s:in listoilta:

Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II, 1GB GDDR5, 2xDVI/MiniHDMI, PCI-E 215€
OCZ 60GB Agility 3 Series SSD-kiintolevy, 525/475, MLC, 2.5", SATA III 94€

Yht: 309€, eli ei kauhean paha.

Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II, 1GB GDDR5, 2xDVI/MiniHDMI, PCI-E 215€

OCZ 60GB Agility 3 Series SSD-kiintolevy, 525/475, MLC, 2.5", SATA III 94€

Kokemuksesta voin sanoa etä tuo 60Gb levy käy hyvin äkkiä ahtaaksi OS käytössä (jo pelkästään + tietty Battlefieldit). Itse suunnittelen jo isomman hankkimista ja tämän "vanhan" siirtämistä vaimon netbookin kovoksi...

Harmi vaan kun näyttää näiden hinnat pompsahtaneen kivasti ylöspäin... o_O

Mulla meni kans lisäosat tilaukseen jo viikkopari sitten, vanhalla raudalla tuo bf3 kaatuilee niin ärsyttävän useasti ettei viitti ees pelata. Ja näyttisajuripäivitykset yms viritysyritykset tais olla lopullinen naula wanhan koneen arkkuun, nyt ei pyöri prkle kunnolla edes eveonline enää :evil:

Itte päädyin OCZ Agility 3 SSD levyyn, 120 gigaseen (165egee verkkokauppacomista), ja näyttikseksi HD6970. Plus iso kasa muuta rompetta, vanhasta raudasta taitaa säilyä kotelo, dvd asema ja pari tuuletinta.. Jospa noista joulun pyhiksi sais koneen kasaan.

Mikä piru nossa OCZ:n levyissä oikein kiehtoo?! Inteli toimis eikä tartte jännäillä firmware-päivitysten kanssa tai säätää :I

No voi prkle,

nyt rupes kuumottamaan pieni upgrade (vaikkakin BF3 toimii nykysetupillakin ihan kivasti):

XFX Radeon HD 6870

Kingston SSDNow 128Gb

Joutuu vissiin laittamaan pukinkonttiin moiset... :roll:

Mikä piru nossa OCZ:n levyissä oikein kiehtoo?! Inteli toimis eikä tartte jännäillä firmware-päivitysten kanssa tai säätää :I

No kato vaikka googgelin kuvahaulla "OCZ" vs "intel" ja päättele ite. Toisessa sentään näkyy pimuja ja hardwarea, toisessa vaan sinistä ikonitaidetta ja intialaisia keski-ikäisiä miehiä.. :D

Itselle päivitys tilattu: Gigabyten HD 6870:nen.

Sillä menään siis siihen asti kunnes OS levy kippaa itsensä tilanpuutteeseen - Hauskaa Joulua, minulle... :)

Palikat tilattu. Reiska viikko vielä duunia ja sitten toivottavasti on kamat odottamassa.

Asuksen GTX 560 Ti ja OCZ:n 120 Gb Agility 3 tarttu koriin.

Ja kaikki SSD levyjen omistajat ovat varmaan varmistaneet, että löytyy riittävän nopea liityntä emolta ja BIOSista on laitettu myös hommat kohdilleen. Muuten nopeuslisäys on melko nimellistä. Mulla olis ainakin jääny tekemättä, mut mä en olekaan mikään HW guru :D

Ja kaikki SSD levyjen omistajat ovat varmaan varmistaneet, että löytyy riittävän nopea liityntä emolta ja BIOSista on laitettu myös hommat kohdilleen. Muuten nopeuslisäys on melko nimellistä. Mulla olis ainakin jääny tekemättä, mut mä en olekaan mikään HW guru :D

Eipä tarvinut juurikaan koskea - kone buuttaa 10 sekunnissa BIOSista OS:n työpöydälle ja data liikahtaa ko. levyltä kivasti (tosiaan siis vain parin pelin käynnistysajoista puhutaan, sinne kun 65Gb:n OS levylle kun ei dataa paljoa talletella). :P

Ajattelin pelinäyttöä päivittää, miten olisi sellanen 300-400€ kunnon näyttöön. Ei ole 3Dllä väliä kun on toi radeonin HD6790, mutta jos olis se valmius siinä niin ei paha. eli

300-400€

24 Tuumaa

Voisitteko laittaa mietintää taikka ehdotuksia ?

tähän asti olen miettinyt tätä: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... LCD-naytto

taikka samsungin vastaavia.

27 tuumaa? siinähän loppuu pöytätila kesken kun sellasella koittaa pelata. Katseluetäisyys on jotain 2 metrin luokkaa :shock:

Dell U2412M. Matala input-lagi, 19x12.

eli matala input lagi juu, mutta siinä on 8ms vasteaika.. miten olisi joku 2ms vasteaika? tiedän että ne on eri asia mutta kumpi oikeasti sitten painaa ?

Vihdoinkin sain aikaiseksi laittaa HD6870:sen kiinni... \o/

Vielä menee ajuri päivitykseen ja sitten vois kattoa että miten tää jaksaa puhista BF3:sessa (ja EVEssä :P ).

EDIT: Ja ajurin asennus kusi - sillä seurauksella että piti OS asentaa uusiksi. Goog Game... :)

No jos ei oikeasti haittaa että värit on vähän pielessä, resoluutio on heikompi (1080 v 1200, ero on käsittämättömän pieni paperilla, mutta käytännössä huima, varsinkin jos näyttöä käyttää nettiselaamiseen ja muuhun yleiskäyttöön) ja katselukulmat on rajalliset, ei oikeastaan oo mitään syytä ostaa noita 120 hertsin TN-näyttöjä. Vasteaikahan on noissa pelinäytöissä pienenetty overdrivella (ajetaan pikseliä lujempaa jolloin se yliampuu värin vähän pieleen mikä voi aiheuttaa varjoja ja muita jäniä asioita) ja sen voi kytkeä pois jolloin voi itse näppärästi testailla huomaako käytännön eroa 8 v 2 ms. Suurin hyöty pelinäytöisä on toi 120 hertsin tuki (johon kaiketi vaatii DisplayPorti-liittimet, eli AMD/ATIn kortin), mikä saisi kyllä olla jo arkipäivää jokaisessa näytössä.

tl;dr Dell toimi arkisin paremmin, 'pelinäytöt' pelikäytössä; jos käytät konetta pelkastään pelaamiseen niin pelinäyttö on paras valinta, mut jos selaat nettiä ja harrastat muuta (esim. valokuvaus, leffat, jne.) niin Dell on parempi yleisnäyttö.

Mä vaihdoin viikolla näytönohjainta enkä asentanut käyttistä uusiksi. Miten ihmeessä ATI/AMD:n ajurit on niin huonot?

Mä vaihdoin viikolla näytönohjainta enkä asentanut käyttistä uusiksi. Miten ihmeessä ATI/AMD:n ajurit on niin huonot?

En syytä ajuria - ilmeisesti jotain oli jo ennestään pielessä ihan jo OS levelillä. Näyttis meni ok koneeseen, kuva näkyi kivasti mutta Control Center hävisi johonkin: no siitä sitten asentamaan ajuria -> ei auttanut.

Kokeilin uudelleen uninstall ensin ja siihen päälle asennus, ei auta. No otetaas uninstall ja aletaan asentamaan näyttiksen mukna atullutta ajuria -> näytöt mustana miinus muutama punainen pikesli kivasti hahmoteltuna mistä erotti että työpöydällä ollaan. Tässä vaiheessa kun tiedostoselain ei näy, enkä muista asennuskikkulan polkua ulkoa (että olisin saanut poljettu cmd prompista käyntiin), eikä bootit auta. Alkoi hatuttaa. Sitten ajattelin että ja v**** - laitetaan koko pska uusiks.

Nyt näkyy ja kukkuu taas... :roll:

Nyt lähti tilaukseen 6870 OC

Osu kohdalle niin sopivaan hintaan .. oli pakko :D

Hyvä valinta - itse olen tykännyt alkuhankaluuksista huolimatta. Pyörittää mukisematta kahta EVE istuntoa nätisti kahdelta näytöltä... xP

Saa nähä kerkeekö laneiksi perille :)

Helposti kerkee .. näyttäis olevan paketti päässyt jo Vantaan-terminaaliin asti (2 kokonaista arkipäivää mennyt)

.. ihan hyviä kokemuksia tosta Pixmaniasta. (Vaikka tuleekin maailmalta)

Tuote	Kuvaus	Määrä	Varattu	Hinta

48156	Asus M5A99X EVO 990X AM3+ ATX emolevyKeskiluokan k	1	1	114,90 €

37578	Kingston HyperX 12 GB (3x4 GB) DDR3 1600 MHz CL9 X	1	1	93,90 €

12171	AMD FX-6100 3.3 GHz 6-core Black Editon AM3+ -suor	1	1	161,90 €

Tilaus lähti, mutta eipä taida keretä asentaa ennen laneja... no asentelee sitte sielä kun vanha sanoo lopullisesti sopimuksen irti